I innovasjonsteorien er det slik at man må regne med at et fåtall vil bruke en ny tjeneste fra første stund. I vårt tilfelle måtte vi ringe fire telefoner for å få fire møter som igjen gav oss de fire første kundene. Hvorfor sa innskyterne ja til å hjelpe oss i utviklingen av Fixrate?
Innskyterne vi tok kontakt med i første runde driver forvaltning. Disse har en tydelig oppgave med å optimalisere en portefølje innenfor et visst mandat. De vet hva de holder på med og har gjort bankinnskudd en rekke ganger og i forskjellige banker.
I våre første møter med innskyterne gjorde vi oss kjent med hvilke arbeidsoppgaver de står overfor i hverdagen. Hovedoppgaven til en forvalter dreier seg i første omgang om å eie de riktige aksjene til riktig tid. Det å gjøre bankinnskudd er en melk og brød-oppgave. Innskyterne påpeker følgende utfordringer i deres arbeid med bankinnskudd:
Overnevnte punkter favner utfordringer innskyterne opplever i deres arbeid med bankinnskudd. For oss handler kunderorientering om å tilrettelegge for bedre prosesser slik at målene nås på en mer effektiv og bedre måte. Det gjør vi ved å etablere Fixrate, og kort oppsummert vil innskyterens hverdag bli som følger:
Vi kaller dette enklere tilgang til bedre betingelser, og du får tilgang ved å logge inn på market.fixrate.no.